Foto’s maken voor je onderneming, jezelf in beeld laten zien. Je het ziet het vaak genoeg als advies voorbij komen. Maar waarom is dit dan zo belangrijk?

Wij mensen willen kopen van mensen. Tegenwoordig is jouw dienst of product op zich niet meer uniek. Overal is wel een fotograaf, een coach, een blogger. Hetzelfde geldt voor producten. Daarentegen ben jij zelf wél uniek. En daarmee kan je je onderscheiden.
Stel je voor dat je een coaching traject aan wilt gaan. Je hebt coach A, deze laat een mooi aanbod zien en is erg overtuigend in haar tekst. Verder heb je geen flauw idee wie die persoon eigenlijk is. En je hebt coach B met een mooi aanbod, die actief is op Instagram middels stories en foto’s van zichzelf. Ook verteld zij veel over zichzelf en je hebt het gevoel haar te kennen. Wie zou je kiezen?
Maar een product is een product, dat maakt niet uit wie het verkoopt, zul je misschien denken. Stel nou, dat je op zoek bent naar een agenda. Je gaat naar bol of de hema en je kan er een uitkiezen. Maar je volgt ook al een hele tijd iemand op Instagram, die zelf een agenda heeft gemaakt. Je hebt het gevoel dat je deze persoon kent, een klik hebt. Van wie koop je dan liever?

5 TIPS HOE JIJ JEZELF ZICHTBAAR KAN MAKEN

1. Deel je kennis Laat zien hoe kundig jij bent in jouw werk. Maar ook hoe de weg er naar toe is verlopen. Hoe ben je aan die kennis gekomen? Wat doe je er nu nog aan?
2. Laat zien wie je bent Waar hou je van? Wat zijn je hobby’s, waar ben je mee bezig? Zet je feed niet vol met feest foto’s, of foto’s van je bord. Maar deel dit gerust in je stories.
3. Laat zien waar je bent Ga je naar een event o.i.d.? Deel het! Wie weet is een van jouw volgers daar ook, of vind dat ook interessant.
4. Deel ook je struggels Je hoeft je vuile was van thuis niet op te hangen, maar je mag wel delen hoe het met je gaat. Even geen opdrachten, viel er iets tegen? Kom je ergens niet uit? Deel het. Betrek je volgers erbij en laat ze je advies geven, meedenken.
5. En natuurlijk, deel je hoogtepunten Je mag hartstikke blij zijn met waar je mee bezig bent, of afgerond hebt. Deel je successen!

Dit alles doe je natuurlijk het beste met goede foto’s van jezelf. Dit kunnen portretten zijn, maar wat mensen echt graag zien is hoe je bezig bent. Hoe je werkplek eruit ziet, hoe het tot stand komt, hoe je doet wat je doet. Met een beeldbank heb je genoeg content zodat je jezelf niet steeds af hoeft te vragen wat je nu weer kan posten (Geen smoesjes meer dus!). Met deze tips kun je vast en zeker aan de slag!

Heb je niks om te posten? Dan kan ik je daar natuurlijk goed bij helpen, graag zelfs. Meer over mijn pakketten lees je op www.creativesolver.nl.

Liefs creatiefs, Elena van Creative Solver