Het verzamelen van emailadressen

We hebben het al gehad over de onderwerpregel van je nieuwsbrief. Maar hoe kom je nu eigenlijk aan meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief, en personen die de nieuwsbrief ook daadwerkelijk lezen?

We delen graag wat basis tips met je:
• Bied exclusieve content aan die alleen via de nieuwsbrief te ontvangen is. Denk hierbij aan een speciaal product, een korting, gratis eBook of andere handige tips. Vermeld duidelijk dat je dit alleen ontvang via de nieuwsbrief, maak het zo exclusief mogelijk. Mensen worden nieuwsgierig en hebben een reden om zich aan te melden.
• Om mensen zich direct aan te laten melden, kun je er nog een tijdsgebonden actie aan toe voegen, bijvoorbeeld: ‘Je hebt nog 3 uur de tijd om je aan te melden voor de nieuwsbrief en de exclusieve korting te ontvangen’. Dit kan een reden zijn dat mensen zich direct aanmelden in plaats van het later willen doen en het dan vergeten.
• Zorg dat je inschrijfformulier direct zichtbaar is. Laat het zodra je op de website komt met een pop-up naar voren komen. Plaats het ook weer in je footer, onderaan je artikelen en verspreid het op social media. Inplaats van een pop-up (wat soms als irritant ervaren kan worden), kun je ook kiezen voor een notificatiebalk boven aan je website. Zorg dat deze op een bijzondere manier opvalt.
• Laat mensen enkel hun naam en emailadres invullen en niet een heel formulier. Ieder veld is weer een extra stap, een extra stap waar mensen kunnen afhaken.

Heb jij nog handige tips om meer aanmeldingen te ontvangen?